Wolimy więcej doświadczyć w krótszym czasie i częściej. Wynika to jasno z danych dostarczanych przez światowe i krajowe organizacje turystyczne, jak i przez urzędy statystyczne. Tym samym zachowania w turystyce wpisują się w bieżące trendy społeczne. I nie zanosi się na to aby ten trend się odwracał, wręcz przeciwnie. Będzie nabierał na sile. Tym bardziej, że sprzyja temu globalizacja i rozwój technologii. Spójrzmy na przykład na logistykę. Poprzez coraz lepszą infrastrukturę i coraz większą sieć połączeń lotniczych czas dotarcia do miejsca pobytu skrócił się kilkukrotnie. Jeżeli nie poświęcamy na dojazd całego dnia tylko dolatujemy w przeciągu trzech godzin to nie wymusza to na nas pozostania przynajmniej na tydzień. Znika potrzeba rekompensaty związanej z trudami długiej podróży. To zjawisko stanowi wielkie wyzwanie dla organizatorów imprez turystycznych i hotelarzy. Ale to co dla jednych stanowi problem dla innych jest okazją. Spójrzmy na nasz krajowy rynek. Przede wszystkim coraz więcej jesteśmy skłonni wydać na wakacje. Bez względu na to czy spędzamy je w kraju czy za granicą. To samo dotyczy krótkich wypadów weekendowych – trend szczególnie dynamiczny wśród mieszkańców dużych miast. Po ciężkim tygodniu za korporacyjnym biurkiem „miastowi” coraz częściej poszukują odpoczynku i relaksu na łonie natury. Odpowiedzią na to zjawisko są powstające ostatnio miejscówki z klimatem nastawione na krótki wypoczynek. Nie wszystkie jednak tego typu miejsca okazały się strzałem w dziesiątkę. Pomysł to jedno a wykonanie drugie.

 

Sztuka realizacji

 

Zakładając, że trafnie wybraliśmy lokalizację przechodzimy do wyzwań związanych z realizacją przedsięwzięcia. Chcielibyśmy wykreować wyjątkowy klimat nie wchodząc w milionowe inwestycje. Możemy to osiągnąć dzięki namiotom glampingowym. Po pierwsze unikamy zastraszających stawek jakie obecnie życzą sobie ekipy budowlane. Wystarczy do tego trzy osobowy zespół wśród którego znajduje się przynajmniej jedna osoba z doświadczeniem w zakresie montowania tarasu czy poziomowania podłogi. W takim układzie namiot glampingowy stawiamy, w zależności od modelu, od kilku godzin do 3 dni. Wszystkie elementy dostarczane są jednym transportem a instrukcja kieruje zespół krok po kroku jak te elementy montować. Poza krótszym czasem realizacji uzyskujemy dzięki temu gigantyczne oszczędności.

 

Glamping na bazie Bell Tent

 

Jeżeli nastawiamy się na krótkie pobyty sezonowe Bell Tent może okazać się rewelacyjnym rozwiązaniem. Ten klimatyczny namiot glampingowy stawia się w kilka godzin i można go bardzo szybko złożyć po sezonie. Przede wszystkim jednak świetnie prezentują się tu wskaźniki finansowe nawet przy bardzo krótkich pobytach. Bell Tent jest namiotem przeznaczonym na pobyt 2-4 osób. Załóżmy, że sezon na nasz Bell Tent trwa od początku czerwca do końca sierpnia. Cenę pobytu ustawmy na poziomie 60 pln od osoby dorosłej i 30 pln za dziecko. Doba w modelu 2+1 wyjdzie w takim wypadku na poziomie 150 pln. Nasz klimatyczny kemping na początku składać się będzie z 10 Bell Tentów. Spójrzmy na cyfry przy założeniu, że przez połowę sezonu nasze namioty stać będą puste:

 

10x wyposażony Bell Tent *

ilość

długość sezonu

obłożenie

cena za dobę

przychód

 

rentowność brutto

127900 zł

10

90 dni

45 dni

150 zł

67500 zł

52%

 

 

*wyposażenie zakładające pobyt trzech osób

 

To na co zwracamy szczególną uwagę to rentowność. Mimo działalności jedynie sezonowej i konserwatywnemu założeniu (50% obłożenia) wyniosła aż 52%.  Oczywiście nie jest to stopa zwrotu z całego przedsięwzięcia. Tutaj wchodzimy w całą masę czynników indywidualnych. Nawet gdybyśmy chcieli stworzyć model kompleksowy nie ująłby on kosztów szczególnych dla danej lokalizacji. Dlatego rekomendujemy wszystkim rozpoczynającym biznesową przygodę z glampingiem stworzenie takiego kompleksowego modelu dla całego swojego przedsięwzięcia. Z pewnością te cyfry będą się zmieniać w trakcie prowadzenia biznesu czy nawet tworzenia miejscówki jednak stanowić będą ważny punkt odniesienia bez którego łatwo „popłynąć”.